Mi köze a stressznek a légzéshez?

Az, hogy a stressz mekkora megterhelést jelent szervezetünknek, és hogy milyen károkat okoz, leginkább attól függ, hogy rövidebb vagy hosszabb távon vagyunk e kitéve negatív hatásainak.

A hosszú ideig fennálló stresszes állapot jól ismert velejárója hogy fokozza a légzést és a pulzust. A fokozott  légzés több agyi terület ingerlékenységét is megnöveli, ami további szorongáshoz, feszültséghez,  pánikbetegséghez és egyéb  pszichés problémához vezet. Ezek után már elég egyértelmű, hogy a két dolog egymást erősíti – a pánikbeteg jobban kapkodja a levegőt – sajnos ezzel belekerülünk egy mókuskerékbe, amiben nagyon könnyen állandósul és önfenntartóvá válik ez az állapot.

A felfokozott légzés túllégzéshez vezet, amely a szervezet széndioxid szintjének csökkenésével jár – ettől az emberi testben található simaizmok (erek falaiban, hörgők falában) túlfeszült, görcsös állapotba kerülnek. Ezzel ellentétben, amikor lassan, hasi légzéssel egyenletesen lélegzünk, lelassul a pulzusunk és megnyugszik a test és a lélek.  A légzés hatása bizonyítottan mindkét irányban működik: amikor nyugodtak vagyunk, akkor nyugodt, egyenletes a légzés, ha egyenletesen lélegzünk, akkor pedig megnyugszunk.

A megfelelően végzett légzőgyakorlatok – amelyek megtanulhatóak az online Buteyko tréningen – hatására elérhetjük a stressz csökkenését, valamint minimalizálhatjuk annak káros hatásait.

A Buteyko online tréning segítséget nyújt a helyes légzés visszaállításához, megmutatja hogyan tudunk beavatkozni a fenti folyamatokba és visszafordítani a helyzetet a légzés akaratlagos irányításával.  A tréning során a résztvevők a Buteyko oktató segítségével elsajátítják a gyakorlatokat és annak pontos kivitelezését. Az online tréning előnye, hogy utazás nélkül, otthonról, biztonságosan, mégis kis csoportban és egyénre szabva tanulhatja meg a funkcionális légzőgyakorlatokat és a Buteyko módszert.